Summa sidvisningar

fredag 7 juni 2019

Vatten, vatten...

Tänk att det aldrig kan vara lagom. Antingen är det kallt och blåsigt så man knappt kan sitta ute eller så är kvalmigt och hett så det det inte går att andas. Det här är bara dag 2 och jag gruvar mig för att det ska bli som förra sommaren.


Just nu sitter jag i soffan inne med huvudvärk. Torkar ansikte och nacke med en blöt gästhandduk och fläkten går på för fullt. Har precis svept ett glas Resorb. Som tur är har jag två tuber kvar sen förra sommaren. En tub har jag lagt i handväskan att ha i beredskap. Beställt nya från Apotea tillsammans med annat.

En del tycker det här är underbart med sol och värme och jag är glad för deras skull. Men när jag säger att jag knappt står ut så säger många till mig; "men klaga inte, det är ju jätteskönt"!

Stick och brinn! Dom skulle jag verkligen vilja slå på käften!

Imorgon ska jag åka till Storvik. Det är kalas för Olle som fyller 3 år nästa vecka. Olle har redan fått en massa böcker och en slant till banken men lite extra blir det imorgon, både till honom och Johanna.

Snott bilden från Helen
Det är inte så ofta man träffar hela släkten så det ska bli kul att träffa alla igen, framför allt nytillskottet i familjen, Freddes och Dianas lilla Nellie som är 3 veckor.

Snott bilden av mamma Diana
Jag har funderat mycket fram och tillbaka på sista tiden. Jag har ju jobbat rätt så mycket en längre tid och ska jobba ganska mycket nu i juni och juli, semestervikarie kan man säga. Men efter semestrarna vill jag äntligen sluta jobba. Jag börjar bli ganska trött och sliten vid det här laget och har den förbannade värken hela tiden. Det är nog dags att bli pensionär på heltid.

Nu är det dags för lite käk. Jag har gjort en stor köttfärsbiff i ugnen, till det blir det nudlar eller snabbmakaroner. Det är ungefär vad jag orkar med i värmen.

Lev väl (i värmen)!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar