Summa sidvisningar

onsdag 26 juni 2019

Slag i saken...



Efter 52 års arbetsliv har jag nu äntligen bestämt mig. Jag SKA sluta jobba. Det har varit ett ganska svårt beslut. När man har ett givande jobb som gör att man utvecklas och lär sig nya saker hela tiden då är det svårt att ta steget.

Det som hjälpte mig att fatta beslutet var att Sandvikens kommun nekade mig färdtjänst med motivering att jag kan åka buss. Efter samtal med handläggaren så kändes det helt lönlöst att överklaga. Jag klarar inte att ta mig till och från jobbet utan skjuts och det kostar för mycket med taxi även om jag har seniorrabatt.

Nu är det slut med extrajobb, varken hemma eller på Gävlevägen. När Robert kommer tillbaka från sin semester första veckan i augusti då släpper jag taget. Helt!

Jag har meddelat min chef att fredag 9 augusti blir min sista anställningsdag. Då lämnar jag in dator och nycklar och tackar för mig.

Vad jag ska göra och fylla dagarna med vet jag inte riktigt. Börja baka eller mata fåglarna kanske...

Jag har iaf bokat en augustikryssning till Helsingfors, kryss mitt i veckan, 21-23. Då har Viking Line slutat med avstickaren till Tallinn som pågår från midsommar. För att kunna stanna ombord måste man boka till Tallinn, det kostar inget extra men det krävs pass.

Lev väl!

2 kommentarer:

  1. Om du kommer att ha svårt att få tiden att gå - börja släktforska! Du som har så mycket "i skallen" skulle kunna skriva ner massor om olika personer i din släkt.

    SvaraRadera
  2. Min moster har utforskat släkten i flera år så den är klar! Men det kanske finns annat att rota i...

    SvaraRadera