Summa sidvisningar

söndag 9 juni 2019

Snart midsommar...

Midsommar väcker många minnen. Och saknad!

Midsomrarna i Gläntan hos Hasse o Anne. Mickes gröna bål, galna lekar, långbord, grill, snaps och mycket annat.

En bråkdel av familjen
Stugan och tomten fylld av familj. Familj i flera generationer, hund, ungar och hemgjord sprit! Alla sov över, folk överallt i stugan, i lillstugan på madrasser, extrasängar, ja överallt. Och så jag i hammocken! Så var det alltid när vi träffades antingen i Gläntan, Hästhagen eller nån annanstans. Det är som att vakna på en centralstation sa Hasse vid nåt tillfälle.

På midsommardagen åkte alla hem till sitt. "Men ni ska väl inte åka hem" sa Hasse till mig och Håkan. Så vi stannade kvar ända till söndagen. Mera mat och grill. Kortspel och grogg, ljudnivån hög!

Här sitter han i "lådan" med nyprovianterad öllåda.
Jag brukar inte se tillbaka, men jag saknar våra mat- grogg- och spelkvällar i Gläntan. Och jag saknar lillebror Hasse oerhört!

Därför är det skönt att dra iväg på midsommaren. På kryssning eller till nåt hotell. I år blir det Silja Symphony!

Lev väl!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar