Summa sidvisningar

måndag 24 juni 2019

Annorlunda kryssning...



Midsommar över för i år. Jag har haft en jätteskön helg. Kryssat till Helsingfors med en gammal vän, Lillemor och hennes man Arne.

Jag träffade Lillemor i slutet av 60-talet, vi var rivaler om samma kille. Men han ville inte ha nån av oss så vi tog varann istället. Det var på Valhalla- och Högbotiden, då när alla stora artister kom till Sandviken. 


Vi skildes åt när Lillemor flyttade till Stockholm och jag blev mamma. Vi försökte hålla kontakten men det rann ut i sanden. Det var lite svårare på den tiden när inte internet och Facebook fanns. 


Det gick ca 15 år innan vi skulle träffas igen. Håkan och jag var och hälsade på henne och hennes man i Bromma. Sen var det samma visa igen, vi tappade kontakten. Livet kom emellan eller vad man säger. Tack var Facebook hittade vi varandra igen 2011, då vi började prata om att träffas.


I augusti 2016 träffades vi faktiskt, men det var ett jättekort möte. Det var på stationen i Gävle, hon steg av tåget som jag skulle åka vidare med till Sundsvall. Som sagt ett kort möte, en knapp minut!


Det har väl gått drygt 30 år sen vi var till Bromma. Men nu i midsommar fick vi äntligen till det. Vi har kryssat tillsammans på Silja Serenade. Vi har haft jättetrevligt, pratat, skrattat, ätit och druckit. Och lovat att vi ska göra om det. 


Arne och Lillemor

Lev väl!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar