Summa sidvisningar

söndag 24 februari 2019

Iväg på äventyr...




Det börjar bli dags för ett sjöäventyr. 24 mars blir det destination Helsingfors med Viking Gabriella som har blivit mitt favoritfartyg. Gillar fortfarande Cinderella och Birka men det är för kort tid med dygnskryss. Köa för att gå på,  en liten stund ombord och sen köa av igen, så känns det.

Sirpas Helsingforskryssning inspirerade mig. Längtar till röda sammetssoffan. Vem vet, kanske är det nån som väntar där.


Ett par dygn med avkoppling (som inte är hemma), äta, fika och läsa. Bli uppassad helt enkelt. Jag har några nya olästa böcker att välja emellan.


Jag åt middag på Kanalkiosken idag. Torskrygg med goda tillbehör, en god drink och en Kaffe Karlsson slank ner. 

Nu är det söndagkväll, snart dags för en kopp te. Inget rostat bröd utan toast med ost och skinka. Tror jag ska göra toasten i våffeljärnet istf i stekpannan.

Lev väl!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar