Summa sidvisningar

lördag 9 februari 2019

Blir sååå trött...


Än´te de ena så ä´re de andra - sa flickan som blödde näsblod!

Jag blir så trött, när knäna för en gångs skull känns bra så ska ryggen spöka. Igår när jag skulle packa ur disken så sträckte jag mig efter en slev som hamnat på botten i maskinen. Det knäppte till, och jävlars va ont det gjorde.

Resultat en tendens till ryggskott, inte så jävligt som det brukar vara. Jag tar det jäkligt piano, försöker vara på fötter så mycket som möjligt. Går fram och tillbaka här i lägenheten. Alvedon, Naproxen och Liniment! Gör några övningar som Anna-Karin lärt mig. Dessutom ligger jag raklång över köksbordet och sträcker ut. Det lindrar en del. Förhoppningsvis släpper det snart!

Igår kväll gjorde syster och jag en liten ostbricka med några Cantadou-ostar, avocado, päron, druvor och salt-peppriga kex. Vi drack ett jättegott vin som jag fått av Helen och Tomas.


Det smakade jättebra innan det var dags för att tävla på På spåret. Tyvärr gick det inte så bra. Det har varit jättesvåra resmål och frågor den här säsongen. Men vi ger oss inte!

Idag hade jag tänkt göra en Ernstsallad och köttfärs i ugn. Ernst får vänta till imorgon, men köttfärsen är på G. Jag blandar köttfärs som till köttfärslimpa men tar hälften och plattar ut i en form. Lägger på massor av stekt lök och på med resten av färsen och skjuts in i ugnen. Latmans-biff med lök. Kokt potatis eller mos till tänkte jag.

Efter maten tänker jag göra KattFröken sällskap på soffan.

Lev väl!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar