Summa sidvisningar

måndag 11 februari 2019

8 år på Kanalgränd...

Tänk att det är hela 8 år sen jag flyttade in på Barrsätragatan 32, Kanalgränd.

Fredag 11 februari var UllaCarin och jag till Sandvikenhus och hämtade nyckeln.


På kvällen den 11 fick Jane, UllaCarin och jag se lägenheten för första gången. Dittills hade jag bara sett ritningar. Det var jättespännande. Jag kommer ihåg att jag tyckte köket/vardagsrummet var väldigt litet men badrummet oväntat stort.


Lördag 12 var det dags för flytt. Jag hade hisstid mellan 8-10 på förmiddan. Alla som flyttade in, det var drygt 30 lägenheter som skulle flyttas in lör-sön och alla hade sin egen hisstid. På kvällen var hissen fri att användas för alla.



Det var kallt som fan den där dan, mycket snö hela vintern. Tomas, Helen, Ulla, Janne och Jimmie var i gamla lägenheten, packade ur och körde grejer i en jäkla fart. Så gott som hela lägenheten var tömd på 2 timmar. Jane och jag var i nya lägenheten och tog emot, packade upp kartonger och försökte få logistiken att fungera. Allt gick jättebra!

Det är 18 år sen jag lämnade mitt gamla liv, när jag flyttade från Håkan i Hantverkarbacken. Jag har ingenting kvar från den tiden, utom en tavla. Allt annat som jag har nu är nytt. Men ingenting är nytt-nytt, jag har ärvt, fått överta och köpt second hand från Ånyo. Det enda som jag köpt sprillans nytt är balkongmöbler, en TV och gardiner.

Köket





Vardagsrummet, några soffgrupper har passerat revy.




Sovrummet



Och så är det ju Café Loft och Balkong, det är bland det bästa jag har. Sommartid vill säga.


Det har sett lite olika ut genom åren.





Här trivs vi verkligen både KattFröken och jag.

Ja så ser det ut hemma hos Nettan på 32an.


Lev väl!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar