Summa sidvisningar

söndag 3 mars 2019

Lite av varje...



Skidor, skidor, skidor. Heldag framför TVn, nästan iaf. Både Vasalopp och 5-mil. Höjdpunkten är Vasaloppet. Jag har följt det på TV i alla år. Det är liksom julafton för en sån som mig.


Gofrukost med extra allt. Termos med kaffe för hela förmiddan. Same procedure as every year!

Jag har bestämt mig för att stanna hemma i Påsk, Dom senaste åren har jag firat påsk på kryssning eller på hotell.

På resande fot...



Men i år vill jag vara hemma. Jag har bjudit in Familjen till påskbuffé nån av påskdagarna. Många jobbar ju på helger så vilken dag det blir bestäms senare. Alternativet är att det får bli två dagar.  Men det är ju roligare om alla kommer samtidigt, även om det är trångt i min lilla lya.

För ett antal år sedan bjöd jag hela släkten på julluncher, men det går inte numera. Det räcker med närmaste familjen som har verkligen har växt med pojk- och flickvänner och småttingar. Kommer alla blir vi 13 personer inkl barn. För att vi ska få plats får jag nog ta in en modul från balkongsoffan och två caféstolar har jag ju också.

KattFröken blir inte så glad när det är många och stimmigt, men hon får vara i sovrummet. Hon protesterar inte, hon har fullständig koll genom glasväggen.


Jag tänker bjuda på den vanliga helgbuffén. Potatis, köttbullar, prinskorv, Jansson, omelett med stuvning och ägghalvor. Ost och kanske små krustader med nåt gott i. Jag har också hittat recept på små pajer som man gör i en muffinsplåt. Vatten, öl och snaps. Kaffe och - nej bara kaffe!



Det var längesen jag gjorde helgbuffé och det ska bli så roligt att planera och fixa. Självklart också att samla alla.

När det som idag är snöigt och blåsigt utomhus är det extra skönt att inte behöva gå ut. Jag behöver inte ens till sophuset idag, det klarade jag av igår. Förutom TV-tittande så håller jag på att tvätta och ska också göra lite mat. Jag tänker göra chicky bits, det var ett tag sen.


Det tar lite tid att slabba med panering och fritering men oj va gott det är när det är färdigt. Värt kladdandet! Jag har sötsur chilisås till och jag tror att jag har lite mango raja i kylen.

Nu ska jag ta sista slurken kaffe i termosen medan jag tittar klart på 5-milen.

Lev väl!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar