Summa sidvisningar

söndag 17 februari 2019

Nästan piggelin igen...

Efter en vecka av snorande, hostande och huvudvärk så känner jag mig så gott som frisk igen. Lite nästäppa har jag fortfarande ibland men det botas med Otrivin. Syster däremot är inne på tredje veckan och hon verkar inte pigga på sig än iaf.

Så här har det sett ut den senaste veckan. Oriflames Tender care för att smörja runt näsan.

Ända sen jag flyttade hit så har jag sagt att det inte är lyhört i min lägenhet. Det är jättetjocka väggar och jag har aldrig hört mina grannar, varken över, under eller "på sidorna". Men tidigt i våras flyttade det in några ovanför, eller om det var killen som fick en sambo. Hon hörs vill jag lova! Tack och lov inte ofta men när hon är igång då jäklar hörs hon.

På förmiddan hörde jag hur hon hon ilsket drog omkring med dammsugaren, det brukar vara ett tydligt tecken på att det blir livat sen. Jodå mycket riktigt - hon är igång. Lite jobbigt tycker jag.

Jag har fått ännu en ny granne. Lägenheten i 32 E med balkong mot mitt köksfönster har fått ny hyresgäst. Om någon står ute på den balkongen är fri insyn rakt in i min lägenhet. Ända in i sovrummet, jag har ju glasväggar mellan sov- och vardagsrum. Jag har inga persienner nånstans och tänker inte skaffa heller men nu har jag köpt nya fönsterskydd för att slippa insyn.


Här syns det hur nära grannens balkong är.


Jag hade insynsskydd tidigare men dom gav jag bort så nu har jag köpt nya, likadana som dom jag hade förut.

Jag har glömt att skaffa en kalender för 2019. Jag använder mig av Google Kalender på nätet, men jag är ju så gammalmodig så jag vill ha en riktig att skriva i. Också!

Idag hittade jag både en kalender och några pennor som jag klickat hem. Mina favoritpennor, Ballograf Epoca, Jag gillar Parker-pennor också men dom är ju så förbannat dyra. Men nu blir det ordning på torpet!

Helgen har lunkat på, jag har inte gjort några större ovationer. Jag har bara lagat mat och tvättat några maskiner, det är väl ungefär det jag haft lust med. Men det räcker väl, det är ju ingen som märker nån skillnad ändå. 

Som vanligt den här tiden på söndagar är det dags för te och rostat bröd.

Lev väl!

PS
Människan ovanpå har tystnat!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar