Summa sidvisningar

tisdag 25 januari 2011

Lillasyster 50 år...

Skål och grattis på 50års-dagen
allra käraste lillasyster!
<3>
Jag kommer ihåg när UllaCarin föddes,
jag fick ju henne i 10års-present.
Hon var en livlig rackare, nyfiken och lättlärd.
Mamma tyckte det var jobbigt när hon lärde sig gå vid 8 månader.
<3>
Jag minns när jag hade börjat jobba och fått min första lön,
jag tjänade storkovan, hade 16,50 om DAN.
För en del av lönen köpte jag en trenchcoat åt mig själv,
ett salladsbestick i Sandviksstål åt mamma. Det kostade mer än min
dagslön.
<3>
Jag köpte också ett jättefint nattlinne åt UllaCarin.
Dessutom gick jag med henne till frissan, Salong Centrum på Hyttgatan
och klippte hennes långa hår till en kort frisyr.
Jag tyckte hon var jättesöt, men va mamma sa när vi kom hem
ska vi inte orda så mycket om.
Hon var i alla fall inte speciellt glad!
<3>
UllaCarin hade särskilda godnattceremonier för sig.
Mamma och pappa skulle gå in för att säga god natt.
Inte bara till henne utan till alla hennes gosedjur.
Det räckte inte med att säga god natt, utan det skulle sägas god natt
till var och en dom i RÄTT tur och ordning.
PlattPutte och allt va dom hette!
<3>
Hon började tidigt med idrott, det var konståkning, gymnastik,
bandy, höjdhopp innan det blev dags för familjeidrotten Nr 1
handboll.
<3>
När hon träffade Janne var hon 14 år och han var 15.
Janne bodde i huset mitt emot mig i Norrsätra.
UllaCarin flyttade nästan in hos mig och dom var hos mig jätteofta.
Det var mer än en gång som jag körde ut Janne och sa att han skulle gå hem.
Dom har hållit ihop sen dess, i drygt 35 år!
Storartat.
Tre ungar har det blivit som är alla är vuxna nu.
<3>
Vi har haft så mycket kul ihop och har det fortfarande.
Vi gör våra utflykter med massor av matsäck.
Vi firar helger tillsammans med mycket mat och dricka så där
otvunget som det kan vara när man är riktigt nära varandra.
<3>
Nu är det ju tyvärr bara hon och jag kvar av vår stora familj.
Men jag lovar att mamma, pappa, Wynna, Hasse och Jessica
stämmer upp i mitt
GRATTIS ÄLSKADE ULLACARIN.
<3>

1 kommentar:

  1. Så fint du skriver Nettan, det märks verkligen hur mycket du älskar din lilla-syster Ulla:)Om jag inte minns fel så hette ett gos djur Apnapan oxå? Att det är stark syskon kärlek mellan Er kan ingen säga emot, önskar att alla skulle ha det så.
    Gillar din blogg den får en på bra humör=)
    Önskar dig all lycka till med allt bra du har framför dig. Stor kram från Pia i Storvreta

    SvaraRadera