Summa sidvisningar

onsdag 26 februari 2020

Tillbaka igen...



Idag var Syster och jag på utflykt. Vi var till Sandfiken på gofika, kaffe och räkmacka. Det var lika gott som det brukar vara.


Det var tyvärr ganska tomt på gäster, det verkar som folk inte riktigt har hittat dit. Det är synd, jag rekommenderar verkligen. Mycket gott fika och även lättare rätter till en mycket modest penning.



https://www.facebook.com/Sandfiken/ Gör ett besök vettja!!!

Jag passade också på att göra ett besök på Work for You som är närmaste granne med Sandfiken. Hälsade på fd kollegor och pratade med chef och sa att jag fanns tillgänglig att komma in och jobba.  Så nu kan det bli lite extrajobb igen.

Jag har ju länge sagt att jag saknar stimulansen från deltagare och kollegor och att det är pest och pina att vara pensionär på heltid. Eftersom jag inte har bil kan jag inte göra nåt spontant, bara passa på när Syster och andra kan.


Ibland känns det lite som husarrest. Men nu kanske det kan bli lite mera fart på kärringen. Det är ju så att när man jobbar hinner man mycket mera arbete hemma. Som det är nu så kan jag ju skjuta upp allt till nån annan dag. Som nästan aldrig kommer. Visst är det lustigt?

Ikväll är det Mästerkocken igen. Många bra deltagare tycker jag, inga dramaqueens längre. Jag har en klar favorit och det är Christoffer från Onsala, han som gjorde sån superb hummersoppa förra veckan.

Nu är det snart dag för lite käk har hemma. Ingen hummersoppa precis, det blir bara en enkel Thai-cube, sesamkyckling med nudlar.
Det är gött det också.

Lev väl!




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar