Summa sidvisningar

måndag 17 februari 2020

Korvvecka och lite annat...



Det är korvvecka hos mig. På alla längder och bredder. Jag har inte ätit korv på jättelänge så nu är det dags. Idag blev det halvspecial kabanoss. Gött.


Senare i veckan ska jag nog göra en variant av korvstroganoff med chorizo. Vi får se hur det blir. För att bryta av korvandet blir det stekt fisk eller fiskgratäng nån dag.

I förra veckan var det Alla Hjärtans Dag. En dag som jag egentligen aldrig har firat. Men i år gjorde jag ett undantag. Jag gjorde en tårta och beställde en jättefin blomsteruppsättning, bara till mig själv.


Det är en ros, en nejlika, ett par prärieklockor och hypericum. Allt i en rund ask, det fanns två storlekar och jag tog den mindre, ca 15 cm diam. Den är lika fin idag som i fredags. Tårtan gjorde jag av färdiga chokladbottnar, hallonsylt, grädde och hallon. Faktiskt god. Ibland överraskar jag mig.

Igår bokade jag en Helsingforskryssning. Hade tänkt åka i påsk men det kostade lite för mycket så det blir veckan efter istället. Jag har bokat en billig hytt, ska vara betald 14 mars. Sen kan jag uppgradera närmare avresa.


Det ska bli skönt att komma iväg igen, har inte kryssat sen i september så det rycker ordentligt i sjöbenen. Som vanligt ingenting annat är äta, dricka och må gott.

Nu ska jag ta en kopp kaffe och en tårtbit. Lägga mig på soffan och titta på norsk serie på Viaplay, Wisting. Jag har sett den men jag ser gärna om den (i brist på annat).

Lev väl!




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar