Summa sidvisningar

onsdag 19 februari 2020

Ändrade planer...



Jag övergav korvplanerna ganska snabbt. Tyckte att det blev lite enahanda så jag sprider ut korvarna. Till en rätt i veckan kanske. Idag har jag ätit våfflor med hallonsylt och grädde. Ganska gott men min mage protesterade hej vilt.


En storbeställning från Coop kommer imorgon förmiddag. Det fanns billig skinkstek så imorgon blir det stek, sås, gelé, ärtor och potatis. För att få lite plommonsmak på såsen har jag köpt en burk plommonpuré (barnmatsburk). Några matlådor till frysen blir det säkert också.


Jag vet inte när jag kokade potatis senast så jag har riktigt längtat efter sås och potatis. Det är nog bäst att ta ett par tabletter Lactrase även om jag laktosfri grädde till såsen (det hade jag inte till våfflorna idag).

Syster och jag ska äta till lite gott på fredag kväll till På spåret. Restaurangvagnen serverar en ost- och charkbricka med Pizzolato.

         En egen komposition                                                             Bishop Arms

Det blir ett par sorters salami, en seranoskinka, chilibrie och ädelost. Fikonmarmelad, vitlöksbröd och jordgubbar. Så gott! Skulle förresten smaka bra med en planka på Bishop Arms i Sundsvall nångång. Det var ett tag sen.

Jag har beställt från Apotea och får leverans med Early Bird. Ett budföretag som kör leveranser på nätterna och levererar tidig morgon. Vid dörren. Det ska bli intressant, måste nog sätta larm tidigt imorgon eftersom paketet har anlänt till Gävle ikväll. https://earlybird.delivery/

Vid dörren var det. Tror jag har nämnt det förut men i mitt hus är inte namntavlan i porten och knapparna i hissen kompatibla. På namntavlan står det plan 2 men i hissen ska man trycka på knapp 3. Jag får nästan alltid gå och möta i porten eller ropa i trapphuset när bud är på plan 1 och irrar. Förvirrande är bara förnamnet.

Jag skulle behöva tips på sevärda filmer eller serier att streama. Det jag tycker bäst om är krim och thrillers, gillar inte sci-fi eller fantasy. Rekommendationer tack!

Lev väl!




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar