Summa sidvisningar

söndag 2 februari 2020

Inte just nånting...



Dagarna rullar på sakta men säkert. Och jag gör just ingenting. Bara det nödvändigaste och det är inte mycket.

Förra helgen var jag iallafall till Helen och Tomas i Lövbacken och åt gott. Helen bjöd först på mozzarella med prosciutto sen oxfilé, rödvinssås och parmesanpotatis.


Jäkligt gott, har hittat receptet på potatisen och ska prova göra det själv. Jag träffade också både Jimmie och Olle. Olle höll hov så klart, där var det full rulle.

Trippen till Falun bokade jag av. Hur jag tänkte när jag bokade vet jag inte, trodde plånboken var fetare. I januari - haha... Dessutom finns ju ingen restaurang i anslutning till hotellet. Man renoverar och räknar inte bli klart förrän framåt hösten.  Då blir det tydligen i hotellets egen regi och inte O´Learys. Lite tråkigt tycker jag.

Ulla och jag fick varsitt presentkort till Blackstone Steakhouse i Gävle i julklapp. Det var meningen att vi skulle åka dit i fredags, men då sa min mage stopp.


Det får bli en annan gång. Victor och Martin ska få skämma bort oss riktigt med god mat och gott att dricka.

På tisdag ska jag till Ögonmottagningen på sjukhuset i Gävle för att kolla gula fläcken. Jag har äntligen fått en tid som passar. Jimmie skjutsar mig fram och tillbaka och jag har tänkt att vi kan käka eller fika nånstans efteråt.

Nu är det dags för dagens måltid, en thai-cube är vad huset bjuder på idag.
Enkelt och gott.

Lev väl!




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar