Summa sidvisningar

måndag 22 april 2019

Ett år till nästa...


Jag inledde påsken i Falun. En skön vistelse, inte mycket folk, varken på hotellet eller i restaurangen. Det var en kort vistelse, bara en natt. Solig frukost på room-service som vanligt. Kaffe och en bra bok i solen på balkongen innan det var dags att packa ihop och fara hem.


Hem till köket och påskbuffé, Mycket att göra. Men kul! Det har ju varit soligt och fint hela helgen så jag har varit på balkongen så fort jag kunnat. Syster och jag har invigt säsongen med en flaska bubbel, det har vi hunnit med iaf.


Men nu är påsken över för den här gången. Invasion av barnbarn igår och det blev nästan tabberas på alla matfat. Blev bara lite smårester kvar som jag har ätit idag.


Olle underhöll oss alla. Rackarunge!

Det tar på krafterna att vara kocka. Idag har jag inte orkat göra nånting. Jag lämnade återbud till Tomas och Helen eftersom jag inte klarade av att handla och laga middag.

Soffläge hela dan alltså. Jag fick hjälp av Jimmie att installera Chromecast igår. Så bra att kunna se i TVn istf på datorn. Finfin uppfinning.

Läser några rader emellanåt. Agneta Sjödins En kvinnas hjärta, som berör mig förvånansvärt mycket. Och hennes lilla hjärtebok med många tänkvärda affirmationer som jag kan och vill ta till mig.


Imorgon är det jobbdags igen. Jag ska jobba hela veckan, 16 timmar. Fullt upp! Veckan kommer att flyga fram.

Lev väl!




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar