Summa sidvisningar

torsdag 9 maj 2019

Ledig vecka...


Jag hade bestämt mig för att ta ledigt den här veckan. Det kändes behövligt att ta det lite lugnt och vila lite. Bara ägna mig åt mig själv.

Balkongliv hade vi tänkt, KattFröken och jag. Goa långfrukostar, luncher och fika i myshörnan. En hel trave böcker som väntar på att bli lästa. En och annan tupplur. Typ bara vara.


Lite så här var det tänkt!

Men pyttsan vad händer. Jo det snöar, regnar, haglar och blåser, det händer! Bara att flytta in soffkuddarna igen. När solen tittar fram så ser det jätteskönt ut. Bedrägligt, inte ens varmt i solen på loftet. Suck...


Det blir inget balkongliv alls.

Vad har jag gjort då? Jo fix och trix med matlagning och tvätt. En hel del administrationsjobb hemifrån köksbordet. KattFröken, hon har parkerat framför balkongdörren. Där ligger hon och tittar på Byggare Bob, traktorer och lastkran.

Resten av dagarna har spenderats i soffan framför TVn. Sett nya och gamla serier på Netflix.

Och så en jäkla massa Candy Crush.


Lev väl!





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar