Summa sidvisningar

torsdag 28 mars 2019

Hemma igen...


Nu har jag kommit hem igen från min Helsingforstripp. Som vanligt en härlig bara-vara-resa. Inga överraskningar bara helt och hållet som vanligt.


Gott på tallriken och gott i glasen.

Jag fortsätter min planering inför påskbuffén. Testar och provlagar, Lagar och fryser in så mycket jag kan. Det är så roligt, jag älskar att bjuda på mat. Nu för tiden tar det lång tid eftersom jag inte kan röra mig som jag vill. Ju mer jag har färdigt i förväg desto enklare blir det när det är dags. Påsksnapsen är förresten fixad, en OP Andersson står i hyllan.

Förhoppningsvis kommer hela familjen samma dag eller så delar dom upp sig på två dagar. Det viktigaste är att dom kommer!!!

Igår hade jag fikabesök av Victor och hans Jennifer. Kaffe, gobitar och babbel. Det mesta babblandet stod ju jag för förstås. Så roligt när dom kommer och hälsar på gammelmostern.

På söndag blir det storfirande i Lövbacken. Min kärdotter Helen fyller nämligen 50 år och då ska vi ju naturligtvis fira henne.


Nästa år är det dags för Tomas att passera 50-strecket. Hur i hela fridens dagar kan det komma sig att barn och barnbarn blir så jädrans gamla?

Nu börjar jag bli hungrig, det blev bara en macka när jag kom hem från jobbet kl 12. Jag har lite köttfärssås som jag ska värma och lägga i ett rostat hamburgerbröd tillsammans med ost, lök och annat smått och gott. Får väl se vad jag hittar i kylen.

Lev väl!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar