Summa sidvisningar

söndag 2 december 2018

En bra helg...

En riktigt bra helg blev det. Fredag med bubbel, glögg och godsakerna jag berättade om i förra inlägget. Det blev riktigt lyckat.


Vi åt, drack och tävlade På spåret, vi skrapade ihop hela 37 poäng. Det blev "andra plats".

Boken med kallskänksrecept är en riktig pärla. Karin Chädström berättar om sitt spännande yrkesliv på Stockholms stjärnkrogar.


Mycket bilder och framför allt recept. Mycket sill och strömming såklart, men framför allt olika sallader, cocktails, såser och en massa annat gott.

Igår firade jag med en riktigt god middag på Kanalkiosken tillsammans med Syster. Istället för förrätt började vi med en varsin Dry Martini.


Jag åt Oxfilé med krossad friterad potatis, rödvinssås och bearnaise.  Till det ett glas Amaronevin. Vansinnigt gott! Kaffe Karlsson som dessert och dessutom en varsin Cosmopolitan, Satt en stund och pratade innan det var dags för hemmasoffan och TV.

Idag har det inte blivit många knop. Jag har gjort Pulled pork som jag åt på toast med sockerärter, bacon och majonnäs. Ganska gott! Jag har tvättat sängkläder och bäddat rent och fixat och trixat lite. Största delen av dan skidor och skidskytte i Vinterstudion på bästa soffparkett.


Roliga längdskidtävlingar, främst på damsidan.

Imorgon är det jobb igen för 3 dagar framåt. Det blir lön i januari också! Jag har förberett för morgondagen. Då ska vi jobba med jämställdhet i Sverige, både i hemmet och samhället i övrigt. Det kan bli intressanta diskussioner.

Nu blir det söndagskvällsfika. Te och skorpor!

Lev väl!
















Inga kommentarer:

Skicka en kommentar