Summa sidvisningar

onsdag 9 december 2020

Inventering...


Min dygnsrytm är fortfarande rubbad. Eller rättare sagt, jag sover knappt alls, varken i sängen eller på soffan. Det är förbannat drygt kan jag säga - utan överdrift. Jag vet inte hur jag ska få rätsida på eländet. Anne föreslog insomningsmedicin, men det står jag över. Än så länge iaf.








Jag har börjat inventera skåp och lådor till mitt lilla julbord. Har lite att handla, har lagt en preliminärbeställning på ICA för att kunna reservera leveranstid. Jag kommer att komplettera beställningen senare när pensionen kommer.

Så här ser planen ut, allt ska inte ätas vid ett och samma tillfälle. Det är många dagar att fördela käket och godsakerna på.

Köper en liten, ca 1 kg, färdigkokt julskinka, skivad dessutom. 
Testar att köpa färdig Coleslaw som jag smaksätter med rivet äpple och krossad ananas. (Istället för egen slaw som jag brukar göra.)
Vörtbröd, julknäcke och ost.
Några ägghalvor med räkor och egen majonnäs.
Fransk omelett i stekpannan med svampstuvning.
Köttbullar som jag gör på kalvfärs, ev prinskorv.
Revbensspjäll och kokt potatis. 
Jag dricker folköl och snaps till, har en pytteliten skvätt OP kvar, kan kanske bli två små snapsar.







Lite gott till lättvinsglöggen, Åsas tunnbrödsnittar och  karamelliserad ädelost. Små krustader med ex svampstuvning, räkor och majo kanske.

Kakbaket gick ganska bra enligt planerna. Den mjuka pepparkakan är slut men småkakorna är slut. Tyvärr blev det inga bregottkakor, Inte nu iaf.

Nu ska jag äta en sen middag, En skiva rostas med pommes och kryddsmör.

Lev väl trots Covid!



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar