Summa sidvisningar

fredag 18 december 2020

Det lackar...

 

Det är nästan så jag längtar till julen. Några helgdagar som avbrott i tristessen. Matplaneringen är ju klar med några förändringar och allt är beställt och klart. Bara att tillreda dan innan julafton. Det enda som egentligen fattas är några systemvaror men det kan jag hoppa över. Jag har iaf min julsnaps. 

Julklappsslant till barnbarnsbarnen är också kirrat!

Jag har köpt en liten smörgåstårta och två bingolotter till uppesittarkvällen.

Jag blev presentad igår, Ewa, en mycket omtänksam vän var hit och hängde en påse utanför dörren. En jättefin julhyacint, ett doftljus och en chokladpåse. Hon är en verklig julängel. Jag blev otroligt glad! 








Häromdagen bankade det på dörren och utanför stod två hantverkare som ville komma in och justera ventilation i kök och badrum. Men vad är det för jävla påhitt mitt i värsta smittspridningen. På Sh:s hemsida står det att bara sånt som är akut åtgärdas, vad är det som är så akut med ventilationen? 

Jag släppte iaf inte in dom och hänvisade till nåt senare tillfälle.

Fredag idag och det betyder På spåret med Eva i Bomhus. Vi tävlar tillsammans på Messenger. Förra veckan kom vi sist så vi kräver revansch ikväll. 






Jag känner mig lite hungrig nu. Eftermiddagskaffe, julknäcke med senap och skinka skulle sitta fint. Så får det bli!


Lev väl, med eller utan julförberedelser!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar