Summa sidvisningar

onsdag 23 december 2020

Kovändning...


Åter ett dygn med fläckvis sömn. Det ger åtminstone tid för tankar om inte annat. Nya idéer är alltid välkomna. 









Här har jag planerat för riktigt julbord för mig själv, med all mat på en gång. Va fan då för??? Det bästa är att dra ut på maten i flera dagar. 

Lite så här, "kallskuret" på julafton. Skinka, cole slaw, ägghalvor, ost och bröd mm. Juldagen går jag på varma sidan. Köttbullar, spjäll, omelett och potatis. På annandan kan jag äta lite av varje och sen på kvällen munsbitarna till På spåret. 

Det betyder att jag kan sitta och ta det lilla lugna idag. Se till att skinkan blir griljerad bara. Skala räkor och göra majonnäs. Lite annat fix och trix såklart. Städning bl a - bläääh...

Fördelen med att fira helgen på egen hand är att jag gör HUR jag vill, NÄR jag vill och OM jag vill. Det har jag sagt många gånger.

Apropå skinka, jag hade beställt en liten skinka på ca 1 kg. Dom små skinkorna var tydligen slut för den som jag fick levererad var på 2,8 kg. Funderar på att dela den på mitten, frysa in ena halvan och spara till påsk. Annars får jag äta skinka till februari ungefär.

 Igår fick jag ett efterlängtat besök, Petter, Jane, Johanna och Olle kom och lämnade julklapp till farmor. En fin chokladask och en julhyacint. Det bästa av allt var Olles fina teckning. Det blev en liten stund på ute på rampen i regnet. 













Det var nästan på dagen ett år sen jag träffade dom senast. Hoppas det inte dröjer lika länge till nästa gång. Resten av familjen önskar jag också få träffa inom överskådlig tid. 

Ikväll blir det uppesittarkväll med BingoLotto och provsmakning av skinkan. 


Lev väl och God Jul!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar