Summa sidvisningar

torsdag 26 november 2020

Ur led är tiden...


Min dygnsrytm är helt rubbad! Lägger mig lite efter midnatt, ibland somnar jag ganska omgående men för det mest ligger jag vaken ända fram på småtimmarna eller som imorse, efter 8 nångång. När jag väl somnar så sover jag till mitt på dan ungefär. Allt blir förskjutet. 

Mitt kakbak går lite sakta. Pepparkakan blev ju klar igår tillsammans med småkaksdegarna. Jag skulle ha bakat ut 4 sorters småkakor och bregottkakor idag. Men jag fick ingen matleverans förrän halv 6 och då var det för sent att sätta igång. 
















Pepparkaka som jag kan servera med lingon och grädde, bregottkakor, två sorters chokladkakor, finska pinnar och brysselkex. Vanliga pepparkakor har jag köpt så nu kan jag fika advent ända fram till jul. 

Imorgon ska jag laga riktig mat för första gången på länge, alltså inte bara färdigrätter eller hämtmat. Jag ska grytsteka kyckling som mormor gjorde och äta med sås och potatis. Ska mosa potatis i sås och äta med sked. 

Till kvällen och På spåret ska jag ha mitt eget glöggmys. Lite glögg, pepparkakor, ostar, marmelader och kex. 







Lev väl!



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar