Summa sidvisningar

söndag 22 november 2020

Mörker och ljus...

 


Jag är trött! Mest trött på mig själv och mitt eget sällskap. Orkar knappt se mig i spegeln längre. Jag gör vad jag kan för att hålla humöret uppe, men det går trööögt! 

Igår försökte jag röja lite här hemma, vred på köksbordet så det blev lite mera plats att gå på. Dessutom kan jag använda rullen inne ifall det krisar. Jag fick också hjälp av Syster med soptömning så nu är det tomt i hallen igen. 

Syster har en ny hund på foder. Hon har ju labradorfröken Hilda sen tidigare som nu har fått sällskap av en liten svart labradorkille. Hon har döpt honom till Arne efter farsan. Hm...


Igår var Arne på ett kort besök för första gången. Jag stängde in KattFröken en stund så han kunde nosa runt lite. Ojojoj vilket yrväder, inte alls som dom andra hundarna hon haft. Jo men Agnes förstås, hon var också ett yrväder när hon var valp kommer jag ihåg. Henne var jag lite skraj för i början. När vi skulle hälsa på på Smältostvägen så skickade jag in Håkan först så han fick ta smällen när hon kom farande. 

Syster var också hygglig och hämtade mat åt mig från McDonalds. En Big Tasty Bacon, bland dom godaste burgarna jag vet. 


Blev rejält mätt och orkade faktiskt inte med allt. Men gött var det! Idag lagade jag mat på riktigt, två små kotletter, utbankade och panerade, med ärter och potatis. Jag har börjat fundera lite på veckans matsedel. Får se vad det kan bli, en sak som jag längtat efter ett tag är stekt potatis, ägg och prinskorv. Kan nog bli imorgon.

Jag har ställt fram en adventsstjärna i sovrummet. Elstakarna ska också ställas upp i fönstren snart och jag ska köpa nya ljus och pimpa min fina ljusstake designad Ernst. 


Sen är jag nog nöjd med adventspiffing. Tar fram lilltomten, lillgranen och julgranskulan närmare jul nångång. Det blir säkert bra.

Det är skönt att Vinterstudion börjat igen så man känner skillnad på vardag och helg. Kul att se skidlopp live igen, istf att kolla gamla lopp på Youtube.

Imorgon är det vardag igen...


Lev väl - så gott det går!




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar