Summa sidvisningar

fredag 23 november 2018

Yr i luvan...

Imorse vaknade jag med en jädrans yrsel. Det kändes som hela världen snurrade. Ingen skön känsla precis. Meddelade chefen att jag inte kunde jobba idag, bara vila.

Jag har sovit från och till hela dan. Tog en extra blodtryckstablett på förmiddan, så yrseln börjar ge med sig. Jag kan stå och gå utan större problem. På förmiddan var jag på väg att dratta omkull inne i badrummet. Det är tur att jag har käppen att stödja mig på.

Jag har varit så snurrig så jag trodde det skulle bli På spåret ikväll, men det är ju en veckas väntan till. Jag började tom göra en Ernst-sallad som Syster och jag skulle ha i restaurangvagnen.


Men Ernst får vackert vänta till imorgon. Då tänker jag använda Systern som skickebud till Systemet för att köpa ett par flaskor Montalto Pinot Grigio Brut.

Det är ett nytt bubbel som vi hittat. Torrt och gott med mycket champagnesmak som jag gillar.

Igår gjorde jag en riktig impulsgrej utan att tänka mig för. Jag bokade ett litet köksbord och två stolar på Jysk att hämtas senast idag.


Jag ångrade mig ganska snart så efter några timmar avbeställde jag. Jag måste ju göra mig av med mitt gamla köksbord och stolar först? Det är ju fullt i mitt förråd, så jag måste rensa där också och skicka iväg allt gammalt skit till tippen.

Jag får nog göra som Syster sa, gamla möblera ut först, sen köpa nytt men det är ju typiskt Nettan, göra först och tänka sen.

Soffan är bäddad så nu ska jag se fåniga julfilmer på Netflix, om jag inte lurar av förstås.

Lev väl!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar