Summa sidvisningar

tisdag 23 oktober 2018

Knopp och kropp...

Det är svårt när knoppen och kroppen inte är kompatibla. Knoppen är det inget fel på det är kroppen som säger ifrån. Jag vill mer än jag förmår. Måste ta allt pö om pö när jag ska göra nåt och det går sååå sakta.

Mina futtiga 42 kvm känns som det tredubbla när jag ska städa och det tar en evinnerlig tid. Jag började med hallen och badrummet förra veckan. Sen tog det tvärstopp, kroppen protesterade högljutt!

Idag har jag dammsugit och moppat i köks- och vardagsrumsdelen. Det har tagit mig hela dan. Nu sitter jag med värkande rygg och knän och och pustar ut. Sovrummet får jag väl ta en annan dag.


Jag behöver städa och torka mina två vägghyllor, diska glas och annat som står och samlar damm. Rensa bort lite från hyllorna, sånt som bara är skräp eller inte ska ligga där. Jag har ju en förmåga att bara lägga ifrån mig saker där det finns plats och där förblir det oftast liggande. Köksbordet är också en sån plats där jag bara ställer en massa grejer på.

Köksbordet ja! Länge har jag tänkt på att skaffa mig nytt köksbord och stolar. Jag ska kika runt lite och se vad som finns och vad det kostar. Bordet jag har nu är gammalt, slitet, fult och alldeles för stort för en person.


Ett litet bord, gärna med klaff och ett par stolar är allt jag behöver så sällan som det kommer nån hit. Kan kanske vara bra med ett par extra hopfällbara stolar i reserv. Den tiden är förbi när huset var fullt och alla skulle äta. Man får plats i soffan om nån kommer på besök.

Det är väl också dags att stänga balkongen, säsongen verkar vara över nu. Jag måste ta in soffkuddarna och lägga dom i skåp och garderober, tvätta alla filtar och lägga undan till nästa vår.




Nu ska jag göra lite käk, börjar bli hungrig. Den stora frågan är; ska jag laga till nåt eller bara äta lite fil och flingor.



Lev väl!


1 kommentar: