Summa sidvisningar

onsdag 10 oktober 2018

Jobb igen...

Så, nu är ledigheten över för den här gången. Tack och lov!

Jag ska jobba tors-fre samt tis-ons nästa vecka. Jag vikarierar för en kollega i datagruppen. Vi ska jobba jobba med ekonomi och arbetsmarknad. Hur det blir med jobb därefter vet jag inte idag.

Testade att jobba med CV/online.se i eftermiddag. Ganska enkelt för mig men avancerat för dom som inte är så bra på svenska.


Jag tycker ju att det duger alldeles utmärkt att göra en enkel Meritförteckning när man söker "vanliga" jobb. Man behöver inte krångla till det så förbaskat. Jag ska visa båda delarna.

Att skriva ett enkelt personligt brev ska jag också visa. Vanliga adjektiv att använda när man ska beskriva sig själv. Ganska svårt oavsett språkkunskaper. Jag har jobbat med detta i många år och dom allra flesta tycker att det är jobbigt att berätta om sig själv. Mina egenskaper har jag fått lära mig ta fram och beskriva.

Nettans starka sidor:
*snäll och trevlig
*tillmötesgående
*social
*hjälpsam
*lojal och punktlig
*samarbetsförmåga

Nettans svaga sidor:
*otålig
*lättirriterad
*pratar för mycket
*slarvig

Men det där är ju bara ord, orden ska in i ett sammanhang för att få betydelse. Allt detta ska vi jobba med i två dagar. Det ska bli jättekul.

Lexin på nätet som översättningshjälp i jobbet är ovärderligt, det förekommer 5-6 olika språk. Imorgon är det nog bara två språk i gruppen.

Vad jag ska jobba med nästa vecka får jag veta på måndag antar jag. Det viktigaste är att jag hinner förbereda mig. Jag avskyr att inte vara förberedd!!!

Jag har bokat en Helsingforskryssning om tre veckor. Det blir med Viking Gabriella som vanligt. Ska inte göra nåt, bara drälla omkring bland restauranger och barer i vanlig ordning.






Nu är det dags för kvällsfika till Halv åtta och Bönderna.

Lev väl!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar