Summa sidvisningar

söndag 14 oktober 2018

Lättad...

Jag är lättad, äntligen har jag betalat klart min restskatt. Delade upp den på fyra gånger så att det inte blev så mycket varje gång. Nu känns det jäkligt bra, som sagt lättad.



Nu är det bara julkryssningen med Birka som ska betalas. Har gjort en delinbetalning, det resterande delar jag upp på två gånger.

Dyr kryssning, men helpension där allt ingår. Bara drycker som är utom.

Captains cocktail
3 frukost
1 brunch
2 2-rätters lunch
3 3-rätters middag
1 julbord inkl öl och vin
Några exempel från förra året:








Förra året hade jag en standardhytt, med två enkelsängar. Sängarna var faktiskt riktigt dåliga. Jag tog madrass och täcke från den ena och bäddade allt i en säng för att få det någorlunda bekvämt.

I år har jag bokat en lite bättre hytt. Visserligen en liten men med en dubbelsäng (140cm) med riktiga madrasser.
Cabin Design


Syster och jag har delat en sån hytt tidigare men det var då ingen hit. Två tjockisar som skulle trängas på så gott som ingen golvyta, vi fick ligga skavfötters i sängen för att få plats. För en person är hytten bra.

Den här helgen har jag bara tagit det lugn, tittat på TV och filmkanaler. Jag har faktiskt kommit av mig med läsning, jag somnar ju bara så fort jag tar fram bok.

Boken jag läser nu är ett riktigt bottennapp, När inget annat återstår, av Mats Ahlstedt. Jag har hållit på med den i flera veckor, men tror nog att jag lägger ner den. Jag googlade på boken och såg att den inte fått några bra recensioner. Jag har nästa bok också, Öga för öga, tand för tand, som verkar ha fått bättre recensioner.

Igår eftermiddag kom Syster upp, vi spelade ett par vändor Skip-bo och drack lite skuuumvin.


Vi surrade en stund innan hon gick ner tillbaka till sin soffa. Jag somnade tidigt trots att jag hade lång sovmorgon. Vaknade betydligt tidigare idag och åt lååång och god frukost. Jag har gjort jättegoda pannbiffar till lunch och matlåda och en Club sandwich till kvällen.

Nu ska jag röja på spisen och köksbänken, tömma diskmaskinen och vika lite tvätt innan det blir kväll. Men jag tror jag gör lite kaffe först.


Lev väl!



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar