Summa sidvisningar

lördag 2 december 2017

Nästan jul...

Jag har varit lite yrslig dom senaste dagarna.
Idag är första dagen då jag känner mig
helt yrselfri.
Magsjuka härjar och jag fick också
en släng av sleven i början av veckan.
Blääh...

Det är nästan jul i mitt hus.
Advent åtminstone.
Stjärnor, stakar och rött i största allmänhet.

Jag tycker jag har så fint trots mitt gamla
hopplockade möblemang som jag ärvt av släkt och vänner.
Det är hemtrevligt tycker både KattFröken och jag.

Jag har gjort liten adventsskinka och julcoleslaw.
Skinkmacka och julmust till lunch.
Coleslaw - rödkål, äpple, creme fraiche och majo.
Blev inspirerad på kryssningen då
den serverades med jättemöra revbensspjäll.
Så gott!

Kryssningen blev precis lika skön som vanligt.
Jag gjorde bara det som föll mig in.
Fika, bok, mat och nån god drink.
That´s it!

Idag är en sån där go´lördag.
Matlagning, kaffe, skidor, skidor och skidskytte!
Det blir en dag i soffan.
Förmodligen bara jag och KattFröken.

Kanske kommer Syster så jag får lite sällskap i alla fall.
Jag kan nästan lova att söndagen blir likadan.

Ha´re bra gott folk!








Inga kommentarer:

Skicka en kommentar