Summa sidvisningar

söndag 19 november 2017

Nöjd...

Jag känner mig nöjd med helgen.
Har kockat för fulla muggar.
Nu har jag matlådor för ett par veckor framåt.
Bra jobbat tycker jag.

Igår gjorde jag Biff Rydberg för mig och Systern.
Pepparrotscreme till, det var lika gott som vanligt. 
Tyvärr blev jag utan snaps.
Jag tycker inte om Linie Akvavit,
Den fick Systern peta i sig själv.
Bläh, smakar parfym tycker jag!

En omgång köttbullar också som blev till 
dagens middag med stuvade makaroner.

Kostade på mig efterrätt också. 
Chokladpudding och grädde.
Favorit!

Lergrytan, min fantastiska vän, fick tjänstgöra idag igen.
Kyckling med citron och starka kryddor.
Ska serveras med ris eller couscous.
Sååå gott och saftigt.

Om jag har lust imorgon ska jag göra raggmunk
och steka fläsk.
Efter det behöver jag inte använda spisen
på ett bra tag.

Sen blir det nog bara häcka i soffan.
Det har jag gjort mig förtjänt av.
Som sagt - jag är nöjd!



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar