Summa sidvisningar

söndag 11 mars 2012

Trevlig helg...

Jag har haft en mycket trevlig helg.
Sovit, sovit, sovit och haft besök.
***
I fredags somnade jag jättetidigt.
Vaknade mitt i natten, var uppe en stund och kollade på film.
Somnade om och sov ganska länge.
***
Det var jätteskönt väder på lördagen.
Efter Melodikrysset tog jag en promenad på nästan 50 minuter.
Det blir ju inte så långt eftersom jag går ganska sakta med mitt skitknä.
Jag passade på att handla lite, både fast och flytande föda.
Hem lagom till Kollens klassiska femmil - en höjdare.
***
Lördagseftermiddag kom Alina, Chrille och David på besök.
Vi tittade på hockey och pratade lite skit.
Öppnade en flaska rosa skumvin som vi smakade på.
***
Eftersom jag vägrar schlagerfestivalen, började jag titta på en gammal Morden i Midsomer.
Ganska tråkigt, så jag tog med TVn i sovrummet och slocknade ovaggad.
***
Jag vaknade i ottan, kunde inte somna om.
Skypade med Ulla som fått språklektion i kinesiska och försökte lära mig några meningar.
Efter en stund kröp jag ner under täcket igen och somnade nog omgående.
***
På eftermiddagen kom Tomas och Helén med kladdkaka och grädde.
På med kaffet, fikade och pratade skit en stund.
Jane och Amanda dök också upp för lite söndagsmys med farmorn.
***
Jag har jobbat lite under dan också.
Det krävs lite förberedelser och så har jag provat på ett personlighetstest.
Nu vet jag hur det fungerar och hur man räknar ihop resultat.
Jag fick veta att jag är en Relator, stödjande, inte alls förvånande.
Så här står det:
***
""En person som upplevs som informell och hänger med kallas för "stödjande"
eller "samarbetaren". Effektiva människor med denna stil beskrivs ofta som
mycket stödjande, lojala, pålitliga, engagerade, avspända, vänliga och omtänksamma -
de är alltid på plats när de behövs. Människor med denna stil är bra på att skapa
och bibehålla goda relationer med andra.""
***
Nog är det väl jag???
***
Nu är det snart dags för sängen igen.
Tar med mig Richard Gere...
***

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar