Summa sidvisningar

tisdag 3 januari 2012

Jobbar ikapp...

Är på väg att komma ikapp med surdegen!
Det känns bra att ha den tiden utan att bli avbruten.
***
Från och med imorgon har jag slut på arbetskamrater igen.
Jag gör av med kollegor på löpande band.
På 2½ år har jag avverkat:
Jojjo
Thomas
Jannika
Lars
Gabriella
Peter
Bahru
Annica
Patrik
och så Robert då som har flytt till Gävle.
***
Undrar om det är mig det är fel på???
Eller om det bara är jag som klarar av att jobba kvar???
Haha...
***
Idag har jag tagit ett stort steg.
Jag har sökt medlemsskap i facket igen.
För fem år sen gick jag ur i ren ilska.
Jag bad dåvarande facket att stoppa upp sig själva nånstans.
Morfar har nog vänt sig i sin grav åtskilliga gånger sen dess.
Hade han kunnat skulle han säkert ha gett mig en örfil.
***

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar