Summa sidvisningar

söndag 2 oktober 2011

Söndagskväll...

Snart är det slut på den här helgen.
Innehållsrik har den varit.
***
Fredagskväll och lördagsförmiddag hos Lotta i Järbo.
Det började lite chansartat med ett stort kraftfel hos Telia, över hela Gästrikland.
Allt utslaget, datanät, telefoner, tv, porttelefon, larm allt...
Lotta skulle ringa mig när hon var klar så skulle jag gå ut och vänta.
Men det gick ju inte!!!
Jag gick helt sonika ut och satte mig med kassar och doningar
på stenmuren utanför huset.
Där satt jag med en uppknäppt öl och väntade tills hon kom!
***
Vi lagade mat, drack öl, vin och babblade för fulla muggar.
Som vanligt när vi träffas.
***
När jag kommit hem på lördagen var det på´t igen.
Hem till Ulla och Janne, drack lite bubbel och blev nostalgiska.
Skrattade som fan åt gamla minnen från urminnes kontorstider på Sandvik.
Från yttre medeltiden!
***
Lite senare tog vi en kort promenad till Mulligans.
Ett par öl och en matbit.
Smakade jättebra!
Hem igen och slappade framför tvn.
Det var god natt vid 10-draget redan.
***
Idag har jag haft besök av Evelina.
Vi åt middag och käkade marängglasstårta och slappade.
***
En arbetsvecka framför mig.
På fredag är det AW på Mulligans med Bosse Pastor och gänget.
Vi ska fira att han blivit pensionist.
***
Jag har också att se framemot nästa lördag.
Då är det dags för nästa Halv åtta hos mig-fest,
fast den här gången hos Ulla och Janne som bjuder på 3-rätters

***

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar