Summa sidvisningar

onsdag 13 april 2022

Påsk och ett som annat...

 




Det händer äntligen nånting i mitt liv. Positivt, det går i rätt riktning!

För ett par veckor sen var det smaskigt födelsedagsfika i Lövbacken. Mycket gott fikabröd och dessutom min favorit, Tomas´ nygjorda rabarberkaka. 


Helen har fyllt år så hela familjen träffades. Så kul att alla var med. Det var Olle- och Nellieshow. Fullt ös! I maj och juni har vi flera födelsedagar så vi kommer att kunna träffas igen. Såå kul!

Påsken är här och jag har en hotellvistelse på G. Dessutom en rolig fest att se fram emot, men det får jag orda om vid ett senare tillfälle. Vaccindos 4 är också nära förestående, 26 april närmare bestämt.

På annandagen åker jag till First Hotell Grand i Falun och stannar till onsdagen. Hoppas på vårväder så kanske det kan bli en kort promenad. 



Innan det är dags för Falutrippen så ska jag fira påsk tillsammans med KattFröken här hemma. Har planerat för Nettans lilla påskbord. Det är mitt vanliga smörgåsbord som jag brukar göra. Jag har redan börjat fixa och ställt undan så det inte ska bli så mycket att göra på påskaftonen. Det går ju lite sakta för mig så det är bra när det blir pö om pö. 

Jag har köpt färdiga skinkskivor, gör min egen slaw med ananas istf morot, några ägghalvor med räkor och hemslagen majonnäs (kanske också skagenröra). Har också fått en idé med avokadoröra och räkor på kavring, eller kavringsmulor. Ungefär nåt liknande cheesecake, vi får se vad det kan bli. Det blir säkert mycket räkor över till KattFröken.




Några köttbullar och prinskorvar, en pytteliten Jansson med minimalt med anjovis och en omelett med svamp. Gör nog omeletten i stekpanna, det går fortast och är faktiskt godast tycker jag. Jag har en liten skvätt OP Andersson kvar sen jul, två små snapsar får jag nog. 

Imorgon får jag det sista jag behöver från Coop. Några folieformar, påskgodis och en rulltårta som jag ska göra en bakelse av. 

Vad ska ni ha på ert påskbord? Har ni nåt som är ett måste? För mig är köttbullarna och ägghalvorna viktigast.





Glad Påsk och Lev väl!





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar