Summa sidvisningar

fredag 15 april 2022

Börjar ta form...

 



Nu börjar Nettans lilla påskbord ta form. Jag har varit produktiv så här på förmiddan. Det var längesen jag uppbringat så mycket energi, känns riktigt bra faktiskt.

Köksbordet är fullt, det är min arbetsplats eftersom jag måste sitta och jobba. Jag får se till att allt finns framme så jag slipper gå fram och tillbaka för att hämta. Men nåt glömmer jag alltid...

Ugnsomelett och Jansson är klara för gräddning, min coleslaw är färdig och ska stå och götta till sig. Jag har gjort en röra med avokado och philadelphiaost med några stänk lime. Köttbullarna är klara sen förut, ska bara tina upp. 

Det som står på tur nu är att skala räkor. KattFröken kommer säkert att svansa runt och vara i vägen. Jag slänger åt henne "bajsrännorna" och nån trasig räka så hon blir nöjd. Jag ska också slå en majonnäs till Skagenröra. Gör Skagenröran klassisk som Tore Wretman, bara majonnäs, räkor och dill men utan rom. Jag ska toppa ägghalvorna med röran. 




Kvar att göra imorgon, koka ägg, steka prinskorvar och göra svampstuvning. Jag tänker testa kavring och avokadoröran ikväll, håller tummarna för att det funkar. Skagenröran som blir över lägger jag på kavring. 

Skvätten OP och ett par öl ligger på kylning.

Diskmaskinen ska plockas ut och fyllas upp på nytt. En tvätt är klar för tumling och hängning. Jag behöver se över vad jag ska packa ner till Falun. Jag har ju inte så mycket att välja på men måste se till att det är rent iaf.

Jag har gjort rätt för en kopp kaffe och ett par hallongrottor tycker jag. Vila en stund innan jag sätter igång med det sista för dagen.



Lev väl!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar