Summa sidvisningar

torsdag 14 maj 2020

Tomas 50...

Tomas 50 år 15 maj.

När Tomas fyllde 30 år ordnade
Håkan och jag ett litet kalas för honom.
Vi bodde i Hantverkarbacken och vi
lånade kvarterslokalen.

Släkt och vänner var inbjudna.
Mat och kaffe tror jag vi bjöd på.

Jag minns att morsan och jag stod utanför
lokalen, rökte och pratade.
Tänk att ungen fyller 30 år,
det betyder att jag snart fyller 50 sa jag.
Vad ska jag säga då sa morsan,
jag har ju fyllt 70.

Det var 20 år sen!
Nu fyller ungen 50 och jag ska fylla 70,
och om nåt år är det Jimmie som blir 30 år.

Tiden springer iväg
 och mycket har hänt genom åren.








För några år sen fick jag den här dikten av 
en god vän.
Den vill jag ge vidare till dig!


Jag vill hälsa dig så hjärtligt
när du idag fyller år.
All mognad och visdom
du får när åren går.
För idag är bara början
på den framtid som du har.
Så lev som helst du önskar
i varje steg du tar.

Grattis min älskade son.



PS Grattis även till Björklöven som också fyller 50 samma dag.




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar