Summa sidvisningar

onsdag 27 maj 2020

Syster och jag...




Café Balkong ska invigas på riktigt, med gott käk och bubbel.
På fredag kväll kommer Syster upp och då vi ska fredagsmysa ordentligt.
Sol och värme har SMHI lovat.


Vi ska äta, bubbla och spela kort, precis som vi alltid gör Syster och jag. 

Jag ska göra en klassisk Toast Skagen på Tore Wretmans vis.
Ingen creme fraiche, rödlök, pepparrot eller annat som man gör nuförtiden.
Bara hemslagen majonnäs, räkor och dill på smörstekt bröd. Ska garneras med citronklyfta, dillvippa och toppas med löjrom. Inte från Kalix, den plånboken finns inte längre, men med en amerikansk löjrom, dyrt nog.


Sen ska jag marinera jordgubbar med lime och florsocker. Ska ätas med Triumf gammeldags vaniljglass. Jag ska servera i mina stora dessertglas på fot, inköpta i Danmark för länge sen.
Florsocker behöver jag nog inte köpa på flera år förresten, jag har säkert 4-5 paket i skafferilådan.



Till detta ska vi dricka Prosecco,
Barone Monalto Pinot Grigio Brut och Pizzolato Spumante d`Italia Bianco. 



Det är långt till fredag kväll...

Lev väl!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar