Summa sidvisningar

torsdag 7 maj 2020

Måndag hela veckan...



Har ni sett filmen Måndag hela veckan? Huvudpersonen vaknar upp till samma dag hela tiden. Ungefär så är det nu. Jag har förstås inget murmeldjur bara KattFröken. Jag gör också samma sak om och om och om igen.


Det enda som skiljer sig från den ena dan till den andra är vädret. Soligt eller molnigt eller båda delarna. Och vad jag ska läsa, vad jag ska se på TV/Streming eller vad jag ska äta. Man kan ju bli knäpp för mindre.

Hur som helst, tråkigt och jobbigt är det. Och ingen förändring i sikte. Jag börjar bli smått schizofren. Ena dan tänker jag att det inte är nån fara, andra dan är jag jätteorolig. Men med tanke på min lungkapacitet efter 45 års rökning, högt blodtryck, mycket övervikt och ålder så ligger jag helt klart i riskzonen. Det känns som om jag ska fortsätta avhålla mig från att träffa andra människor. 

Sonen fyller 50 år nästa vecka och jag tror inte att jag inte kan uppvakta honom som jag vill. Förhoppningsvis blir det bra väder så det går att vara ute på hans altan. Då kanske jag vågar ge mig dit.





Mor och son.





Lev väl och visa varandra hänsyn!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar