Summa sidvisningar

fredag 29 november 2019

Tips för julbordet...?


Jag vill förnya mitt julbord en aning och behöver er hjälp!

Det är lite svårt att komma på nåt nytt eftersom jag är ganska traditionell med mitt julbord. Jag har gjort samma saker i åratal.

Jag ska ha köttbullar, omelett med champinjonstuvning. Ägghalvor med majo och räkor, färdigskivad julskinka, cole slaw av rödkål och äpple.


Och så vörtbröd, smör och ost såklart.

Förr om åren när jag haft huset fullt så har det sett ut ungefär så här:



Nu för tiden klarar jag inte av att hålla på fixa med mat flera veckor i förväg. dessutom äta rester ända fram till nyår. Det känns som jag vill göra ett litet julbord. Alldeles lagom för ett par dagar.

Men jag vill också försöka tillföra nåt nytt. Kanske som kan bli en ny tradition hos mig

Vad har ni på era julbord?
Har ni något som ni absolut inte vara utan?

Berätta, gärna med bilder och recept.

Lev väl!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar