Summa sidvisningar

tisdag 26 november 2019

Lååångsamt framåt...



Nu har jag fått stjärna och ljusstakarna på plats inför advent, alltid något. Det är en månad kvar till jul och jag har börjat planera vad jag ska göra för mat. Julklappar till Janes barn är klara åtminstone.


Enkelt får bli årets motto. 

Jag har inte sovit en hel natt på 6 veckor. Det var då jag ramlade av pallen och gjorde illa revbenen. Från början kunde jag inte sova för smärtan, sen dess har sömnen helt förskjutits. Ligger vaken länge och grubblar, om jag överhuvudtaget somnar alls.

När jag väl somnar framåt morgonkvisten så vaknar jag av maskinerna utanför och sen sover jag med "ett öga" fram till lunchtid. Det är helt uppåt väggarna. 

Jag oroar mig jättemycket för vad som händer om jag ramlar igen. Det är inte roligt att vara ensam i såna här lägen. En väninna har tipsat mig om att fråga om trygghetslarm. 


Jag ska kolla upp om jag har möjlighet att få det. Med tanke på att jag blev nekad färdtjänst så är jag skeptisk. Men det kostar inget att fråga. 

I övrigt händer inte mycket hos Nettan på 32an...

Lev väl!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar