Summa sidvisningar

torsdag 28 november 2019

Rofyllt...




Ingenting är så rofyllt som ett lätt snöfall. Åtminstone när man ser det genom ett fönster.


Det massiva gråvädret är förhoppningsvis över nu. Allt blir så mycket ljusare när snön kommer, till och med humöret förändras. Mitt humör ialla fall.

Inatt har jag dessutom sovit. Somnade ganska sent men vaknade och kände mig rätt så utsövd nånstans runt 8-tiden. Det var ett tag sen som jag kände så. Jag hoppas att jag är på väg att rätta till dygnsrytmen. Det är inte så lätt må jag säga.

Ser fram emot helgen, Vinterstudion med premiär för världscup i längdskidåkning och skidskytte.


Jag gjorde jättegoda pannbiffar med lök igår så det får bli dagens middag tillsammans med stekt potatis. Konserverad potatis i glasburk som får vändas i kryddat ströbröd och steks knaprigt. Jag rekommenderar!



Resten av helgen har jag planerat för panerad schnitzel, friterad kyckling och förmodligen en Thai-cube med kyckling och nudlar. Det blir en go och rogivande helg, med eller utan snöfall!

Jag säger som min gode vän Zoran, "vi älskar våra helger med matlagning, spel och tv-tittande". 

Lev väl!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar