Summa sidvisningar

måndag 21 oktober 2019

Näsan ovanför...

Näsan ovanför ytan.



Jag kämpar på så gott jag kan. Det går verkligen i slow motion med allt jag gör. Jag var nyss ner till brevlådan och hämtade post från Apotea. Det är inte många steg fram och tillbaka, men jävlar vilket bestyr. Ska väl inte säga att jag blev helt slut men inte är det långt ifrån.

Jag har också plockat ur diskmaskinen, röjt undan på köksbänken och torkat av spisen. Det tog en halvtimme ungefär, med pausar.

Bakongsäsongen är ju slut nu, det har jag konstaterat för länge sen!


Så igår började jag röja lite på balkongen. Tog in några kuddar som får torka upp efter regnandet. Det är några kuddar kvar som ska tas in för torkning. Jag fick sträcka mig ordentligt för att nå allt och det var inte så lyckat med tanke på att jag redan har jävligt ont.

Jag har rätt många filtar därute som behöver tvättas upp innan dom läggs undan. Nu ligger dom vikta på sovrumsgolvet och väntar på att bäras in till tvättmaskinen. Som trissreklamen - plötsligt händer det...


Middag idag är på planeringsstadiet. Det blir chorizo med mos. Pulvermos, men det gillar jag ju, fort går det också. Steka på två korvar går ännu fortare. Allt är framtaget sen en timme tillbaka, bara att sätta igång. Ska bara få ändan ur soffan och det är inte det enklaste, men snart så. Mera trissreklam...

Jag hoppas verkligen att allt känns bättre på fredag när jag ska åka till Falun. Tack och lov så är ombordpersonalen på tågen mycket hjälpsamma. En del medpassagerare är också hjälpsamma.


Käppen är faktiskt en "dörröppnare". Ska i vilket fall som helst bli skönt att komma iväg, även om det bara är för ett par dagar.

Nu är jag redo för spisen, fram med pallen och sätt igång...

Lev väl!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar