Summa sidvisningar

torsdag 17 oktober 2019

Hå hå ja ja...


Mina revben fick sig nog en knäck igår. Jag tror det var när sjukvårdarna lyfte upp mig som det hände. Dom lyfte upp under varsin arm samtidigt som jag skulle spänna axlarna. Idag har jag ont i både revben och axlar. Allt har sitt pris.

Jag tackar högre makter att jag hade telefonen inom räckhåll så jag kunde få hjälp. Annars har man väl blivit en tidningsrubrik... Hädanefter ska jag ha luren med mig t o m på muggen.

Nu när jag är extra handikappad är det tur att jag har lite "färdigmat" i frysen. Jag har upptäckt Thai-cube. Ta direkt från frysen, micra 8 minuter, blanda i kartongen och ät. Förbannat gott måste jag säga. Frysta pajer har jag alltid hemma, dom är riktigt goda. Jag gör dom helst i vanlig ugn för att pajdegen ska bli krispig.

Men jag måste nog ta och göra några "egna" matlådor att fylla upp med. Det har varit lite si och så med det på sista tiden. Jag sitter liksom fast, det är ju mycket enklare att ta nåt färdigt och värma eller onlinebeställa mat som levereras till dörren. Det är egentligen inte likt mig alls, jag som alltid stått vid spisen.

Saker och ting förändras med tiden. Det är inte kul att känna att man inte orkar.

Jag har iaf nånting trevligt att se fram emot. Nästa helg åker jag till Falun och blir uppassad.


Det blir mitt vanliga "hide away", First Hotel Grand.

Nu ska jag göra lite lunch, toast i våffeljärnet och en balja te!

               Käraste Ulla

Lev väl!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar