Summa sidvisningar

onsdag 12 september 2018

Nästan höst...

Vi har haft en fantastisk sommar.
Lång sommar som började redan i maj.
Nästan hela maj var sommarvärme.
Förutom några dagar i midsommar var även juni varm.
Sen kom juli och det blev extremt varmt.
Många gillar det men jag led helvetes kval i hettan.
Nere för räkning.
Augusti har varit "normal", sol och regn.

Sista dagarna i augusti tog jag en tripp till Helsingfors.
Mys med god mat och gott att dricka.
 Bara drälla omkring och må bra.

Nu är vi inne i september och det är som vanligt blandat väder.
Det är fortfarande grönt, fast björkarna har förstås varit gula länge. 
Inga rönnar eller lönnar har fått  nya färger.
Och ska man tro gamla Bondepraktikan så blir det en mild vinter
för det är inga rönnbär att tala om.
Nu pratar jag ju förstås om det jag ser från mitt perspektiv.
Det kanske ser annorlunda ut på annat håll.
Jag längtar lite till höstfärgerna och lite höstdis.

 I fredags pajade både jag och min gamla Sonytelefon.
Min mage gick på högvarv om man så säger.
Jag skulle ha Jimmie och Jennifer på mat i lördags.
Hade planerat meny och allt.

Men jag var tvungen att lämna återbud.
Jag lämnade också återbud till Tomas och Helen
som skulle komma på söndagen.
Tråkigt!!!

Telefonen dog helt och hållet.
Det var ett bra köp för 3,5 år sen - 1400 spänn.
Tur att jag köpte en ny telefon i våras.
Jag fick hjälp att installera Bank-ID, Swish och Swedbank,
Nu fungerar vardagen igen, men det är otroligt hur beroende
man är av att vara uppkopplad.

Dagarna rullar på, pensionär för det mesta med inslag av 
några timmars jobb varje vecka.
Café Balkong har ännu inte stängt verksamheten för säsongen.
 Jag hoppas att det dröjer länge än!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar