Summa sidvisningar

torsdag 5 juli 2018

Avbrott...

Avbrott i pensionärstillvaron.
Jobbar den här veckan och v.29 och ska jobba i Gävle v.30.

Det blir ett trevligt tillskott i kassan, fin lön i augusti.


Då kan jag göra en liten utflykt och betala av
en del på restskatten.

Jag märker att jag har trappat ner lite.
Jobbar bara 4-5 timmar om dan och blir jättetrött.
När jag kommer hem somnar jag på balkongsoffan
och sover nog säkert en timme.

Nästa vecka när jag är ledig MÅSTE jag ta tag i städning.
Det är dammigt och rörigt.

Jag har inte haft en fungerande tvättmaskin på ett tag
så jag hade jättemycket tvätt samlat.

Hade bara tvättat det nödvändigaste, hos syster
och för hand.
Det fattades en reservdel för att laga maskinen
så jag fick vänta ett tag.

I veckan blev maskinen fixad!
Jag har tvättat och tvättat och tvättat.
Vikit och hängt, nu har jag handdukar 
och sängkläder i travar på soffan

Nästan så här...
Kläder som hänger i badrum och sovrum.
Först ska jag städa och rensa ur i linneskåp och garderober
innan jag hänger/lägger in.

Jag och KattFröken ska förstås också tillbringa tid på balkongen
och kanske göra en fikautflykt med Syster.


Finvädret verkar hålla i sig!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar