Summa sidvisningar

onsdag 8 november 2017

Värk...

Ont. ont, ont hela jävla tiden.
Ont när jag ligger, ont när jag sitter,
ont när jag står och ont när jag går.
Det är bara när jag sover som jag inte har ont.
Men så fort jag vaknar, 
jag sitter på sängkanten en lååång stund innan jag 
kan ställa mig och börja gå.

Det känns som värken sprider sig i kroppen.
Händer, ben och rygg,
Det gör ont i fingrar och knogar,
särskilt när jag ska knyta nävarna eller greppa nånting.
Den där jävla gammeln...

Att vara igång så mycket jag kan,
det är det bästa för mig.
Sakta går det när jag ska göra nåt.
Ibland är det så jäkligt så jag måste
tom planera för att gå på toa.

Om jag sitter stilla och börjar grubbla, 
ja men då kan jag ju lika gärna ge upp!
Men jag vägrar!!!

Jag släpar mig fram här hemma med rollatorn 
fast det blir jädrans trångt.
Jag har inte riktigt lärt mig manövrera på liten yta än.
Men det kommer väl...

På jobbet är man jättegulliga och hjälper mig.
Både deltagare och några kollegor.

Helgen i Övik var jättetrevlig.
Jag hade ett otroligt stort och fint rum.
Självklart var värken på plats, tur det finns roomservice.
Hur som helst så fick jag några härliga dagar 
och jag åker mer än gärna tillbaka dit.





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar