Summa sidvisningar

söndag 15 januari 2017

Inte alltid som man vill...

Hemma igen efter min födelsedagskryssning.
Nu häckar jag i soffan bredvid en sovande KattFröken.
 
Resan blev ju inte riktigt som jag tänkt mig.
Ett spärrat bankkort blev en stoppkloss.
Mitt oanvändbara kort.
 Jag visste ju det, men  det blev en liten tankevurpa där.
Det var ju spärrat även för mig såklart!
 
Jag brukar alltid förboka och betala måltider
när jag bokar kryssningen.
Men det hade jag tyvärr inte gjort den här gången. 
Allt måste betalas ombord.

Som tur var hade jag tagit ut lite kontanter tidigare i veckan.
Jag klarade mig men jag fick hoppa en hel del. 
Inga taxfree-inköp, inga lyxfrukostar.
Frukost i sängen hämtad från caféet.
 
Oxfilé med två såser, peppar- och bearnaisesås.
Gott vin och en god Dry martini kostade jag också på mig.
Baren Living Room fick flera besök.
 
Jag har 138 kr kvar i plånboken.
Ganska bra ändå tycker jag nog.
138 fattiga kronor.
 
Syster kom och hämtade mig
och vi åkte raka vägen hem till Sandviken
Swischade pengar till Systern så jag kunde
köpa käk på Donken.

En dag kvar av P-helgen.
Vad jag ska göra?
Bara några måstesaker, inget annat!
 
 
 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar