Summa sidvisningar

torsdag 19 juli 2012

Snart slut...

Ja då är årets sommarsemester snart över.
Jag har haft fyra veckor av ren avkoppling.
Precis som jag planerade!
Bara behövt tänka på mig själv.
Jag har verkligen kopplat av från jobbet.
Nåt som aldrig hänt förr tror jag!!!

Men som sagt nu är det snart slut på ledigheten.
Och solen har hittat fram efter allt regnande.
Dom sista dagarna ska jag ägna åt samma saker som hittills.
Alltså ingenting.

Bara fortsätta läsa

För ett par dar sen satt jag och tänkte på hur annorlunda mitt liv är,
jämfört när jag var gift.
Då var semestern nåt som jag absolut var tvungen att fylla med nåt.
Att bara vara hemma var det inte tal om.
Bilen var oftast packad för resa innan sista arbetsdagen.
Hann inte mer än hem så drog vi iväg nånstans.
Jag har sett Sverige från bilfönstret kan jag nog lugnt påstå.
Campat och jagat tvestjärtar!
Härliga år - då!

Idag är jag nöjd om jag kan göra en kort tripp nånstans.
Träffa vänner, äta tillsammans, hemma eller ute.
Ta en bira på nån uteservering och umgås.
Bara sitta och njuta av tillvaron.
Ingen stress.
Inget semesterjäkt.
Bara vara!

På måndag är det dags att ta itu med vardan igen.
Jobbet väntar.

Men det är mera njutning som väntar...
Jag har bokat in en kryssning i slutet av augusti.
 
En Lyx A hytt och 2-rätters i Food Garden

PS
Eva, tack för alla böcker!



1 kommentar: