Summa sidvisningar

lördag 28 april 2012

Taskig tajming...

Igår var jag iväg på en dagskryssning till Eckerö.
Doris och Ulla-Maj hade arrangerat en mycket trevlig resa.


Det var extra kul eftersom tre gamla goda vänner och en ny bekantskap
var med på resan.
Det var Liza, Tage, Mimmi och hennes Tommy.
Så mycket skratt och roliga minnen!
God mat och mycket dricka hann vi med mellan skrattsalvorna!
Det var t o m roligt på bussen som i vanliga fall brukar vara urtråkigt.
Jag hoppas verkligen att det inte dröjer så långt tills nästa gång vi kan träffas.

Idag ligger jag för ankar kan man gott säga.
Det är väl typiskt mig att bli sjuk när jag har tagit ut semesterdagar.

Snörvlar, hostar, nyser om vartannat.
Det bultar i tinningarna och det känns jävligt tungt.
Jag sitter uppe en stund, ligger och slumrar en stund, går upp igen och så håller jag på.
Utan detta skulle det gå helt åt pipsvängen.


Jag kan ju alltid hoppas att jag kan kurera mig i helgen så
semesterdagarna inte går för skit.
På tisdag ska jag ju iväg på Ålands hav igen.
En lyxkryssning alldeles för mig själv!

Jag känner att jag är i behov av riktig avkoppling.
Jag har inte kollat jobbmailen och jobbmobilen är avstängd.
Det är jätteduktigt av mig!

Hungern börjar sätta in, jag har inte ätit sen frukost kom jag just på.
Det börjar bli hög tid för lite middag.
Jag skulle nog behöva gå till affären men det orkar jag inte idag.
Det finns väl alltid nåt i kylen eller frysen som är ätbart.
Kanske!
Åländskt svartbröd, det har jag i alla fall...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar