Summa sidvisningar

måndag 9 april 2012

På´t igen...

Så då var långledigheten över för den här gången.
Allt har varit perfekt, med matgäster både Påskafton och Påskdag.
Så skönt att kunna samla hela familjen.
Alla utom Jimmie, honom har jag inte sett röken av.
Enklast att dela upp härligheten när utrymmet är begränsat.
***
Idag har jag inte gjort många knop.
Tre maskiner tvätt bara, lite plock här och där.
Parkerad i soffan resten av dagen.
Jag har förbannat ont i knät.
Fast det är ett understatement förstås.
Inihelvete ont, det är mera rätt!
Men det är som det är.
***
Imorgon är det dags att jobba igen.
Skönt med en arbetsdag utan deltagare.
Det är planering och annat som måste göras.
***
Nästa ledighet blir från fredag 27 april till tisdag 2 maj.
***
Fredagen åker jag på dagskryssning till Eckerö, med några kollegor och bekanta från Företagarhuset i Hofors.
Det har blivit en tradition med en vår- och höstresa.
Trevligt initiativ av Doris och Ulla-Maj.
***
Jag tänker ta semester på Valborg som är en klämdag.
Det blir några dagars skön långledighet igen.
1 maj har jag bokat LyxA på Cinderella så det blir semester 2 maj också.
På Valborg var det tyvärr fullbokat.
Ska bli intressant att se om jag får samma hytt som två gånger tidigare
eller om det blir en ny.
Det finns ju bara fyra LyxA på hela fartyget.
***
Nu är det dags för mig att runda av helgen.
Kolla vad det är att se på TVn till kvällen.
En kopp te och rostat bröd för duga till kvällsfika.
***

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar