Summa sidvisningar

söndag 1 april 2012

Mycket mat...

Kunde storhandla igår!
Tack vare min nya polkagrisrandiga Dra-maten.
***
För att slippa gå så långt så tog jag bussen till ICA Björksätra.
Det gick utmärkt och bussen stannar alldeles utanför entrén.
Enda minus är att på lördagar är det entimmesintervall i busstidtabellen,
så det tog ett par timmar innan jag var hemma igen.
Köpte en krysstidning så jag hade lite att göra medan jag väntade på bussen
sen jag handlat klart.
Penna har jag alltid i väskan!
***
Hur som helst så fick jag hem ganska mycket mat.
Eftersom jag inte tycker om att ha "olagat" i frysen så ska jag laga
en del så jag kan frysa in färdigt.
Påsken står ju för dörren och då kan det ju vara bra att ha mycket förberett.
Matlådor blir det också så klart.
***
Jag har redan gjort några Wallenbergare och potatismos som jag åt igår.
Tre matlådor fick jag också.
***
Idag ska jag göra en ny sats Bolognese.
Möjligen hinner jag göra köttbullar också.
Det står en bit rostbiff i ugnen som snart är klar.
Den har jag gnidit in salt, vit- och svartpeppar och späckat med vitlök.
Potatisgratäng eller potatissallad gör jag när rostbiffen ska serveras.
Till middag idag blir det kotletter.
***
Senare i eftermiddag ska jag gratulera bästa svärdotter Helén.
Han har gjort ett bra val, sonen!
***

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar